donderdag 3 juli 2014

Een Culy reis om de wereld bij &samhoud places


























Op woensdag 25 en 2 juni om 19.00 uur werden er tastingen van 5 gangen georganiseerd door Culy.nl in samenwerking met &samhoud places (Oosterdokskade, Amsterdam) en ik was erbij!

&samhoud places is een geweldig restaurant op een fantastische locatie aan het water. Het bestaat uit 2 delen: bovenin een tweesterrenrestaurant en beneden een streetfood restaurant. Beide delen staan onder leiding van de Israëlische chefkok Moshik Roth, die bewijst dat je niet perse een opleiding hoeft te volgen om goed te kunnen koken! Goed is in dit geval nogal een understatement, want de gerechten van Moshik zijn ongewoon lekker en super innovatief! 

De avond begon met een aperitief met verrassende smaken zoals vlierbloesem. Daarna nam Moshik ons mee op reis over de hele wereld. Hieronder een paar mooie kiekjes van de avond.






The menu: dat belooft veel goeds!


Het eerste gerechtje: soja en gember kip, kimchi en oesters. Precies geserveerd zoals in Korea: in een groot slablad.


Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van dim sum. Maar het was zonde om het niet te proberen, toch? I'm glad I did, want de smaken waren perfect gebalanceerd. I'll have this anytime! 



Jerusalem Delight: pita brood, Hummus, tahin, Baba Ganoush, Tabouleh, bloemkool en een kebab van 1/2 lam- en 1/2 kalfsvlees (vega's konden hun dieetwensen doorgeven voor aanvang). De lekkerste hummus die ik ooit gegeten heb! We want more, we want more!




En dan, de droom van elke burgerliefhebber, vegetarisch of niet: de Tomeato burger (100% hamburger, 0% beef), gemaakt van tomaten, broodkruimels, eidooier en speciaal geselecteerde kruiden. Ik heb al heel lang geen hamburger bij McDonalds meer gehad, maar dit smaakt nog beter dan ik het me kan herinneren! Wauwie, misschien wel de lekkerste veggieburger ooit!


Het dessert: Franse crêpes met Nutella en home made vanille-ijs. Simpel, niet zo gezond (...), maar wel onzettend lekker!

Culy en &samhoud places hebben een fantastische, inspirerende avond georganiseerd en ik hoop dat er nog meer zullen volgen!

Bronnen foto's: eigen beeldmateriaal (foto's 2 en 3) en www.culy.nl (foto's 1, 4 , 5, 6, 7, 8). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten